اخبار داخلی, مصاحبه
شماره: 3578
1392/06/26 - 02:36
استقبال از پانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق بی سابقه بوده است

در پانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق که امروز سه شنبه 26 شهریور ماه در سالن همایش های رازی با حضور جمع کثیری از متخصصین قلب و عروق و استادان دانشگاه برگزار شد، دکتر مسعود اسلامی، دبیر انجمن آترواسکلروز ایران و دبیر علمی این کنگره از استقبال بی سابقه از این همایش خبر داد.

دکتر مسعود اسلامی در این باره به خبرنگار بنیان گفت: در این کنگره بیش از 2 هزار متخصص و جراح قلب، متخصص بیهوشی،متخصص اورژانس وپرستار قلب و 20 میهمان خارجی از کشورهای آمریکا،انگلیس،آلمان،فرانسه و هلند حضور یافته اند و 25 سخنرانی در سه سالن اصلی محل برگزاری همایش توسط استادان برجسته ارائه می شود . 
وی افزود: از آنجا که پروتکل های درمانی در حوزه های پزشکی هر چند سال یک بار تغییر می کند، این امر شامل حوزه قلب نیز می شود و امسال برای نخستین بار در این کنگره پروتکل های درمانی پیشنهاد شده سال 2012 و 2013 انجمن قلب و عروق آمریکا به بحث گذاشته خواهد شد.
دبیر علمی این همایش خاطر نشان کرد: همچنین برای نخستین بار در این کنگره با استفاده ازآمار الکترونیکی (A.R.S) شرکت‌کنندگان می‌توانند در مباحث شرکت و سخنرانان به صورت همزمان از نقطه نظرات آنها استفاده کنند و با این روش می توانند سطح آگاهی شرکت‌کنندگان را تخمین بزنند.
اسلامی با تاکید بر اینکه روشهای هایبرید که به تکنیک های توام جراحی و استفاده از بالن و استنت گفته می شود جزء مباحث گفتگو در این کنگره است، تصریح کرد:20 امتیاز بازآموزی برای متخصصان و 15 امتیاز بازآموزی برای پرستاران شرکت کننده در این کنگره در نظر گرفته شده است و استقبال از این کنگره نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده است. 
دبیر انجمن آترواسکلروز ایران ادامه داد: با توجه به ارائه برنامه های جدید تشخیصی و درمانی ، حجم سخنرانیهای کنگره امسال به بیش از دو برابر کنگره سال گذشته افزایش یافته به طوری که در اغلب ساعات، علاوه بر سالن اصلی در سالن های دیگر نیز سخنرانی و میزگرد ارائه می شود .
وی در خاتمه گفت: انجمن آترواسکلروز ایران امیدوار است با برگزاری چنین کنگره هایی، شاهد موفقیت های روز افزون علمی در حوزه قلب و عروق باشد.

پایان مطلب/
 

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved